Thursday, November 14, 2019

სოციალური პროექტის გეგმა - ,, ძალადობა “


სოციალური პროექტის გეგმა - ,, ძალადობა “
პროექტის განმხორციელებელი პედაგოგი და მისი საკონტაქტო ინფორმაცია

სახელი, გვარი

მიხეილ ჯაყელი                                                             
ტელეფონი

551=09-54-55
ელ.ფოსტის მისამართი
mixeiljakeli@gmail.com
ქალაქი/რაიონი/სოფელი
წალკა, სოფელი ავრანლო                                                                                   
სკოლა
სსიპ-წალკის მუნიციპალიტეტის, სოფელ ავრანლოს საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება

,, ძალადობა “
სამიზნე ჯგუფი

Ø  საბაზო/საშუალო   საფეხურის მოსწავლეები;
Ø  საზოგადოება, რომელიც აღნიშნულ ინფორმაციას გაეცნობა ბუკლეტის ან  სკოლის Facebook  გვერდის  მეშვეობით.
განხორციელების დროის ჩარჩო
2019 წლის 25 ოქტომბრიდან 2019 წლის 06 ნოემბრის ჩათვლით
აზროვნების ზედა დონის უნარები
თანამშრომლობა,დაგეგმვა და ორგანიზება.
პროექტის აქტუალობა

მოსახლეობას, რომ ვკითხოთ, რას ნიშნავს ბულინგი, უმრავლესობა სწორ პასუხს ვერ გაგვცემს.
მართალია, მოსწავლეები მეტ ნაკლებად ფლობენ ინფორმაციას ბულინგის შესახებ, მაგრამ  ამ მხრივ მაინც არსებოს დღეისათვის ქართულ სკოლებში (და არა მარტო) უამრავი პრობლემაა - მაგალითად, ძალადობა,  სხვისი შეურაცხყოფა, დაცინვა, გარიყვა, დაშინება და ა.შ.
ამავე დროს ბავსვებმა ხშირ შემთხვევაში არ იციან, როგორ დაიცვან თავი ძალადობისაგან, რა ღონისძიებები უნდა მიიღონ ძალადობის თავიდან ასაცილებლად.
პროექტის მიზანი

Ø  მოსწავლეთა მიერ ძალადობის ირგვლივ მოძიებულ ინფორმაციის დამუშავება ტექნოლოგიების გამოყენებით;
Ø  გამოკითხვის შედეგების გათვალისწინებით დასკვნების გამოტანა.
პროექტის ამოცანები
Ø  ინფორმაციის მოძიება. კერძოდ, მოსწავლეები კითხულობენ და ეცნობიან აღნიშნული თემის ირგვლივ  დიდი რაოდენობით როგორც ელექტრონულ, ისე  ბეჭვდით ტექსტებს,
Ø  აგროვებენ მასალას ინტერვიუების სახით. 
Ø  გამოკითხვის ჩატარება და მისი შედეგების ასახვა დიაგრამებზე.
Ø  მოძიებული ინფორმაციის შეკრება, დახარისხება, დამუშავება და შენახვა ელექტრონულ-ციფრულ  ფორმატში.
Ø  ბუკლეტის დამზადება
პროექტის შედეგები


Ø  ამაღლდება ინფორმაციულობის დონე
Ø  მოსწავლეებს შეეძლებათ თავი დაიცვან ძალადობისაგან და თავადაც არ იქცნენ მოძალადეებად და დაეხმარონ თავიანთ თანატოლებს საკუთარი უფლებების დაცვაში.
Ø  შემცირდება ძალადობა.
პროექტის მდგრადობა/მნიშვნელობა

  პროექტი მდგრადია, რადგან იგი არსებობას გააგრძელებს დამთავრების შემდეგაც. პროექტი გაგრძელდება, რადგან  გაფორმდება მემორანდუმი ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციასთან, რომლის ფარგლებშიც  თვეში  ერთი დღე დაეთმობა ფსიქოლოგთან და იურისტთან შეხვედრას, სადაც მოსწავლეების შეკითხვებს უპასუხებენ სპეციალისტები, ისაუბრებენ ყველა პრობლემაზე, რაც აწუხებთ მოსწავლეებს და უპასუხებენ მოსწავლეებისათვის  საინტერესო შეკითხვებს. ამით ხელი შეეწყობა  ინფორმირებული, სრულფასოვანი მოქალაქის და ,სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებას.
ყველა სიახლე განთავსდება ჩვენი სკოლის Facebook-ის გვერდზე.
პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი აქტივობების მოკლე აღწერა
სოციალური პროექტის განხორციელების პროცესში ვიყენებთ მოსწავლეებისათვის  სოციალურ ქსელში დახურულ ჯგუფს მოსწავლეებთან სკოლის გარეთ ურთიერთობისთვის, პროექტის პირველ ეტაპზე ვაწყობთ ფილმის ერთობლივად ჩვენებას ბულინგის თემაზე. პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს განაწილებული აქვთ ბულინგის ოთხი მიმართულება.
·         ფარული ბულინგი;
·         ვერბალური ბულინგი;
·         კიბერბულინგი;
·         ფიზიკური ბულინგი.
   მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ალაგებენ შინაარსობრივად, ატარებენ ქუჩის გამოკითხვას ახდენენ მოგროვილი მასალის თავმოყრას პროგრამაში POVER POINTI.  Facebook გვერდს და ამზადებენ ბუკლეტებს, ბოლოს აწყობენ დასრულებული პროექტის პრეზენტაციას.
მოსალოდნელი შედეგი
Ø  მოსწავლების და საზოგადოების მეტი ინფორმირებულობა და ცნობიერების ამაღლება;
Ø  პრობლემის არსის ადეკვატური შეფასება-გააზრება;
Ø  პრევენციული მექანიზმების შესახებ ინფორმირებულობა;
პროექტის ბენეფიციარები  
      სკოლის მოსწავლეები ( 49 მოსწავლე), მშობლები, მასწავლებლები, ადგილობრივი სტუდენტები და თემი.
პროექტის რისკები: 

Ø  პროექტის განხორციელებისას  დროს შესაძლებელია შეიქმნას  ქაოსური მდგომარეობა.
Ø  ინტერვიუერის მხრიდან უარი;
Ø  ტექნოლოგიური პრობლემა (მაგ: მოსწავლის ოჯახში ინტერნემომსახურების გათიშვა, ელექტროენერგიის გამორთვა ცენტრალიზებულად ოჯახში და ან სკოლაში).
სტანდარტი
კარი I.
სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები თავი VIII. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები მუხლი 48. ეროვნული სასწავლო გეგმის პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები
3. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები:
ი) სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია. სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია გულისხმობს სამოქალაქო ცხოვრებაში ინტეგრირებისათვის აუცილებელი ისეთი უნარებისა და ღირებულებების ჩამოყალიბებას, როგორებიცაა: კონსტრუქციული თანამშრომლობა, პრობლემების მოგვარება, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება, გადაწყვეტილების მიღება, შემწყნარებლობა, სხვისი უფლებების პატივისცემა, დემოკრატიული პრინციპების აღიარება და სხვა.
მიმართულება: ისტ რესურსების შექმნა
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აუდიტორიის მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალისწინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ; მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.
მიმართულება: კვლევა და კომუნიკაცია
ის ტექნ. VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისათვის და თანამშრომლობისათვის შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად;
სამიზნე ჯგუფი
VIII-IX-X-XI-XII კლასის მოსწავლეები
პროექტის რესურსები
Ø  პროექტორი;
Ø  კომპიუტერი;
Ø  აუდიო მოწყობილება;
Ø  ფლივჩარტები;
Ø  ინტერნეტი;
Ø  პრინტერი;
Ø   ადამიანური რესურსები;
Ø    სხვა .
პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების სისტემის აღწერა
მონიტორინგი და მოსწავლეთა შეფასება მოხდება შესაბამისი რუბრიკების საშუალებით, რომლებშიც ყურადღება გამახვილებულია პროექტის მიმდინარეობაზე, მოსწავლეთა შორის ურთიერთთანამშრომლობითი გარემოს არსებობაზე, რესურსების შესაბამისობასა და საკმარისობაზე, პრეზენტაციის მომზადებისა და მისი წარდგენისათვის საჭირო უნარ - ჩვევებზე.

ლიტერატურა


1-https://www.youtube.com/watch?v=jo-9oh3GizM&t=66s
2-https://www.youtube.com/watch?v=m92-n91chaM
3-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
4-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
5-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
6-https://www.youtube.com/watch?v=QdyCQnrrMJk
7-diskusia-------https://www.youtube.com/watch?v=VMYuHi1T1vU
8-https://www.youtube.com/watch?v=n7XjMjes0Bo
9-https://www.youtube.com/watch?v=I-LVL8oVCdQ&t=266s
10-https://www.youtube.com/watch?v=RA9e5qzpBcE    
11-https://www.youtube.com/watch?v=_SvjgH5PZB0    
12-https://www.youtube.com/watch?v=-W3u13OUGrY  
13- https://www.youtube.com/watch?v=qs0F2zF57Qg


   
              კითხვარი                                                                                             თარიღი:

სახელი--------------------------------
გვარი-------------------------------
პროექტის ხელმძღვანელი: ისტორიის მასწავლებელი:   მიხეილ ჯაყელი

1.      გსმენიათ თუ არა ბულინგის შესახებ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.       ბულინგის  ერთ-ერთი ფორმაა ფარული ბულინგი, ანუ მორალური ძალადობა. თქვენზე თუ გაუვრცელებია ვინმეს ისეთი ტყუილი ან ჭორი, რომელსაც მორალური ზიანი მოუყენებია თქვენთვის?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.      თუ დაუმცირებიხართ ვინმეს სხვის თვალწინ  სკოლაში  ან ოჯახში, ან სრულიად სხვა გარემოში?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.      გამხდარხართ თუ არა  როდისმე დაცინვის ობიექტი?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.      თქვენ თავად თუ მიგიყენებიათ ვინმესთვის მორალური ზიანი დაცინვით, ან  
დამცირებით, ან ჭორის გავრცელებით (თუნდაც შურის საძიებლად)?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.      თუ ცემის ან სხვა სახით ძალადობის ფაქტს შეესწარით, აყენებთ თუ არა საქმის კურსში სამართალდამცავ ორგანოებს?
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.      როგორ გესახებათ ძალადობის მოგვარება, რა პრევენციული ზომები შეიძლება გატარდეს ასეთი ფაქტების აღმოსაფხვრელად, ან შესამცირებლად მაინც?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.      თქვენი აზრით,  კანონი როგორ სჯის კიბერბულინგის დამნაშავეებს, ან რა დახმარებას უწევს კიბერბულინგის მსხვერპლს?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


მოსწავლეთა  თვითშეფასება
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა თუ არა რამე ამ პროექტზე მუშაობამ?
Ø   ბევრი რამ მასწავლა;
Ø  მასწავლა;
Ø  ახალი თითქმის არაფერი მისწავლია;
Ø  ახალი არაფერი მისწავლია.
2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეთა ურთიერთობა?
Ø  ბევრად უკეთესი გახდა;
Ø  უკეთესი გახდა;
Ø  ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;
Ø  გაუარესდა;
3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში?
Ø  სავსებით ნათელი იყო;
Ø  ძირითადად ნათელი იყო;
Ø  არც ისე ნათელი იყო;
Ø  სრულიად გაურკვეველი იყო.
4.პროექტის დასრულებაში ჩემს მიერ შეტანილი წვლილის მაგალითები:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. ყველაზე მეტად რას შეაქებდი ან გააკრიტიკებდი პროექტში?
ქება:–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––_____________________________________________________________________
კრიტიკა:––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––_____________________________________________________________________


პროექტზე გამოყენებული შეფასების რუბრიკები

პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეზე დაკვირვების ცხრილი

დაკვირვების საგანი
კომენტარები
შედგა თუ არა თანამშრომლობა მოსწავლეებში

იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია

იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი

იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათს მოსწრებაზე (თუ კი, მივუთითებ კონკრეტულ მაგალითებს)


პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
2
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
2
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1

დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2

პროექტის შეფასების განზოგადებული რუბრიკა

მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა

ელემენტარული
1 ქულა
მისაღები
2 ქულა
ოსტატური
3  ქულა
1.მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი,ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები,მარტივად აღსაქმელი
2.ორგანიზება
სუსტად ორგანიზებული,არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი,რაც აბნევს მკითხველს /მსმენსლს.
გააზრებულია თანმიმდევრობა,ორგანიზების ნიშნებით,ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი,ზოგი გაუგებარი
კარგად ორგანიზებული ფორმატი,ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე,ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
3.შინაარსის კორექტულობა
გვხვდება ხშირი შეუსაბამო,მცდარი ინფორმაცია,შეყავს შეცდომაში მკითხველი/მსმენელი
ძირითადად კორექტულია,ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
მთლიანად კორექტული,ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4.ენობრივი გამართულობა
ენობრივად გაუმართავი,ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული,მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართულია,საცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.კვლევა
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი,გამოყენებული წყარო არ არის სანდო,ანალიზი ზედაპირულია
კვლევა დაგეგმილია,მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული ,შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული,ანალიზი მისაღებია
კვლევა სწორად არის დაგეგმილი,გამოყენებულია არა ერთი წყარო
6.თვალსაჩინოებები
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამო
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან არის,მაგრამ ერთფეროვანია,გამოიყენება მოძიებული და ჯგუფის მიერ შექმნილი
მრავალფეროვანი,შინაარსის შესატყვისი,აკურატულად შესრულებული
7.შემოქმედობითობა
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები და ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
ჩანს ჯგუფის ორიგინალურობა,სიახლე და თავისებური ხედვა,რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
8.კავშირები საგნებთან
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში,გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
არის მოსაზრებების კავშირი ერთ ან ორ საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნებიდან მიღებულ ცოდნასთან,რაც მიუთითებს მრავალი მიმართულებით ჯგუფის კომპეტენტურობაზე
9.დასკვნები
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად,მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნებში არის სიახლე,ლოგიკური კავშირი კვლევასთან და ჩამოყალიბებული მკაფიოდ
10.პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი,უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა,არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
ბუნდოვნად არის ჩამოყალიბებული პროექტის არსი
ნათლადაა ჩამოყალიბებული პროექტის არსი,იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას.


პროექტის  სახელწოდება:  - „ძალადობა“
                                                     
                                                             რეფლექსია

       პროექტი - „ძალადობა“ - სსიპ-წალკის მუნიციპალიტეტის, სოფელ ავრანლოს  საჯარო სკოლაში განხორციელდა 2019 წლის 24 ოქტომბრიდან 2019 წლის 06 ნოემბრის ჩათვლით. 
 პროექტსი ჩაერთო სკოლის საბაზო და საშუალო  საფეხურის 49 მოსწავლე, მშობლები, პედაგოგები და სოფლის სტუდენტები..
          პროექტი სრულიად შეესაბამებოდა საჭიროებებს და პარალელს ავლებდა ზოგადი განათლების მიზნებს.
 პირველ ეტაპზე  შევქმენი თემატური სამუშაო ჯგუფი. შევისწავლეთ პრობლემები.
შემდგომ, მოეწყო ფილმის ერთობლივი ჩვენება -განხილვა. შეხვედრა მოხდა უბნის ინსპექტორთან, და მუნიციპალიტეტის სოციალური სააგენტოს ხელმძღვანელთან. პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს გაუნაწილდათ   ბულინგის ოთხი მიმართულებით -ფარული ბულინგი-ვერბალური ბულინგი - კიბერბულინგი -ფიზიკური ბულინგი - მუშაობა.      
ცნობიერების გაზრდის მიზნით მოეწყო პრეზენტაცია მშობლებთან და თემის ახალგაზრდებთან  „ძალადობის“  შესახებ. მოსწავლეების მიერ მომზადა ბუკლეტები  და მოხდა გავრცელება თემში. აგრეთვე მოხდა მოსახლეობის გარკვეული ნაწილის  გამოკითხვა და  მოგროვილი მასალის თავმოყრა პროგრამაში POVER POINTI. 
    პროექტი მიმდინარეობდა გეგმის მიხედვით, მასში ასახული აქტივობები მორგებული იყო მოსწავლეთა ინტერესებზე და საჭიროებებზე. პროექტის ბოლოს მოეწყო  პრეზენტაცია.
პროექტში ჩართული მოსწავლეები შეფასდნენ წინასწარ შედგენილი კრიტერიუმების მიხედვით და საუკეთესო მონაწილეებს გადაეცათ მადლობის სიგელები.             
       პროექტი ყველაზე წარმატებული იყო მშობლებთან და თემის ახალგაზრდებთან  „ძალადობის“  შესახებ პრეზენტაციის დროს.
     პროექტმა  მოსწავლეებს შესძინა ცოდნა  და გამოუმუშავა  მაღალი სააზროვნო უნარები. 
     პროექტის განხორციელების პერიოდში  გამოვლინდა მცირე ხარვეზები ,რადგანაც  მოსწავლეთა გარკვეულმა ნაწილმა უპასუხისმგებლოდ მოეკიდა მასზე მინდობილ საქმეს.  სამომავლოდ, კარგად სევისწავლი მოსწავლეთა ინტერესებს პროექტის ირგვლივ და სამუსაო ჯგუფებს შევმქნი მაღალი ინტერესის მქონე მოსწავლეებით.
მიხეილ ჯაყელი











No comments:

Post a Comment

გაკვეთილის გეგმა მე - 10 კლასი - ისტორია(ისტის გამოყენება გაკვეთილზე)

გაკვეთილის გეგმა საგნის მასწავლებელი მიხეილ ჯაყელი სწავლების საფეხური საშუალო კლასი X კლასი ...